Loopgroep Stiens traint op maandagavond 19.45-21.00, woensdagavond 19.00-20.00, 20.10-21.25
Locatie sportcentrum it Gryn aan de Ieleane. Voor informatie of proefles: a.visserman@gmail.com

dinsdag 8 april 2014

"FOLLOW THE HURD"

Roadrunners sport
Hallo beste loopvrienden
Ben hier nog volop aan het trainen om mijn conditie op peil te houden. Moet door reizen enz. wel eens een training overslaan maar ach, moet ik later dan maar weer inhalen.
Ik heb gister met de loopgroep van Scottsdale Arizona meegelopen. Die organiseren iedere eerste donderdagavond van de maand een Adventurerun samen met hardloopwinkel Roadrunner Sport. Nu denken wij dan gelijk aan Ameland maar hier heeft het een hele andere betekenis. Er zijn 12 winkels, restaurants en bedrijfjes in de omgeving geselecteerd waar je bonnetjes moet ophalen. Deze bonnetjes moet je dan later weer inleveren en met een verloting worden prijsjes gegeven. Welke route je kiest om deze bedrijven langs te gaan moet je zelf weten. Bij de start hangt een kaart en ook op je telefoon kun je een kaartje laden. Je loopt ongeveer 10 km en start om half zeven 's avonds

Mijn probleem was natuurlijk dat ik hier helemaal niet bekend ben en dan ook geen idee had waar die winkels en restaurants zitten. "Follow the hurd" zei een medeloper die ik om wat uitleg vroeg, "that's the best you can do". Goed advies en dat ging ook goed. Totdat na 5 checkpunten de groep zich steeds meer opsplitste en verschillende kanten opging. Iedereen zocht zijn eigen ideale route. Ik moest nu een beslissing nemen om iemand te volgen. Een oude man met een rugzak die niet zo hard liep of twee jonge dames die prima in mijn tempo liepen. Je raadt het al mijn keuze was snel gemaakt, ik ging voor het juiste tempo :). En het was nog gezellig ook. Het was een leuke loop, helaas niets gewonnen in de verloting. Zaterdag is hier weer een loopje op het vliegveld. Als het even kan probeer ik daar een 10k te lopen. Ik laat het jullie weten.
Hieronder nog een foto van de dames die mij zo goed door dit deel van Scottsdale hebben geleid. Ik heb ze voor een tegenbezoek in Stiens uitgenodigd.
Groeten Geert


"het juiste tempo"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten